FĂPTURILE VĂZDUHULUI 🧚 👑 - de HOLLY BLACK /Recenzie / Storia Books .

 Seria ”FĂPTURILE VĂZDUHULUI” 

Acestă serie este foarte populară , mai ales este peste tot: pe bookstagram , pe facebook și pe buzele cititorilor , iar coperțile sunt fantastice , cei de la Editura Storia fac o treaba nemaipomenită de faină la capitolul ”coperți” . 
Am amânat această serie mult timp și nici eu nu înțeleg de ce ... Dar , și când am început-o nu am mai putut să o las din mâini ,am terminat această minunata serie doar în doua zile :) .
Autoarea, Holly Black este cu siguranță o adevărată regina a cărților cu zâne și creaturi . A făcut o capodoberă de literatură cu această serie . Din primele pagini am pătruns în minunata ”Înalta Curte a Tărâmului Zânelor” , mai ales în povestea lui Jude și-a lui Carden care a fost de-a dreptul uimitoare , între  cei doi, la începutul poveștii există o atracție toxică periculoasă , dar pe parcus o sa apară multe întorsături de situație . Aceste întorsături de situație  fiind incredibil de bine conturate și inevitabile . 
Este o serie superbă , ce prezintă lumea muritorilor și tărâmul zânelor , personajele sunt bine conturate , zânele fiind ființe șiretlice , manipulatoare  ce recurg la înșelatoare prin cuvinte din cauza că ele nu pot minți , iar muritorii în această lume a magiei , pentru zâne , ei sunt doar niște sclavi și ființe slabe care îmbătrânesc repede , pe când zânele noastre sunt nemurătoare .
Poate vi se pare ca prea pup eu această serie și tot o ridic in slăvi , dar tocmai ce am terminat-o și am rămas cu gandul doar la ea ... Fanii ”Făpturilor” o să mă înțeleagă cel mai bine :)) .

                                                                          JUDE 



Personajul principal ,Jude este o muritoare  , în vârstă de 17 ani , ce trăiește în lumea zânelor ,care este o lume plina de secrete , intrigi și minciuni . A fost adusă pe acest târăm împreună cu surorile ei Taryn (sora geamana) și Vivi  (care îi este sora vitregă ) ,  acum 10 ani  de catre Madoc  , ucigașul parinților ,iar de atunci învață să convețuiască cu zânele și să aibă grija sa nu fie fermecată . Împreună cu Taryn merge la școala zânelor , iar ele fiind muritoare au parte de multă umilință , mai ales din partea lui Carden și-a prietenilor lui . 
Taryn este o fire pașnică , blândă și liniștită ce iși dorește pace cu făpturile vazduhului , iși imaginează ca într-o bună zi o să iși întemeiască chiar și o familie , pe când Vivi chiar dacă este o zână ea visează la lumea muritorilor .
Iar Jude a noastră după cum vă puteți da seama este eroina seriei de care te atașezi imediat  . Chiar dacă este mereu bătaia de joc a lui Carden , Jude mereu îi dovedește cât este de curajoasa și puternică in lumea lui iar inima ei tânjește să-i întreacă , să le dovedească că poate sa fie mult mai bună decât ei .  Pentru a deveni cât mai puternică , Jude face compromisuri ce îi poate pune viața în pericol ei și familiei .  

” Se înșeală în privința mea . Eu voi avea grijă ca viața mea scurtă cât a unei muște să însemne ceva . Dacă nu pot sa devin mai bună decât ei , am să devin cu atât mai rea.”


Prințul Cardan , este fiul cel mic și nemilos al Înaltului Rege Eldred .  Este un prinț chipeș și crud , dar pe parcus îi aflam povestea lui de viață și motivele de ce are un astfel de comportament . Vă las pe voi să îi descoperiți povestea :) . 
Cardan împreună cu prietenii săi cei mai răutăcioși, Valerian , Nicasia și Locke , le face plăcere să le umilească pe cele doua surori gemene muritoare , mai ales pe Jude cea bătăioasă , care nu se lasă călcată în picioare , iar Cardan este foarte ofticat . 


Aș putea spune că între Cardan și Jude este o relație de tip inițiat-inițiator . Ei evoluează împreună , și se ridică unul pe celălalt în rang și în putere . La început între cei doi se înfiripă o relație toxică , tensionată și o atracție periculoasă . 
Doresc să numai dau așa multe spoilere și să descoperiți singuri această lume fabuloasă :) . 


 ” Am crezut că , din moment ce mă urai , voi putea și eu să te urâsc din nou . Dar n-am putut . Și m-am simțit atât de stupid . Credeam că-mi vei frânge inima . Credeam că te vei folosi de slăbiciunea asta împotriva mea.

  -Aș zice că m-am ascuns multă vreme . Am crezut că dacă n-o voi face , dacă-mi voi îngădui să te iubesc , mă voi consuma ca un chibrit . Ca o cutie întregă de chibrituri . ”


Primul volum : PRINȚUL NEMILOS 



· "Fireste ca vreau sa fiu ca ei. Sunt frumosi ca niste sabii faurite intr-un foc divin. Vor trai vesnic. Iar Cardan e chiar mai frumos decat ceilalti. Pe el il urasc cel mai mult. Il urasc atat de mult, incat uneori, cand ma uit la el, abia mai pot sa respir."

Jude avea sapte ani cand parintii ei au fost ucisi iar ea si cele doua surori ale ei au fost rapite si duse sa traiasca in inselatoarea Inalta Curte a Taramului zanelor. Au trecut zece ani si acum Jude isi doreste mai mult decat orice sa-si gaseasca locul aici, in ciuda conditiei sale de muritoare. Insa multe dintre zane detesta oamenii. Mai ales Printul Cardan, fiul cel mai mic si mai nemilos al Inaltului Rege. Ca sa-si castige locul la Curte, Jude este nevoita sa-l sfideze si sa suporte consecintele. 

”Știi cât de greu e să stai mereu cu capul plecat ? Să înghiți insulte și să înduri amenințări pe față ? Și totuși , asta am făcut . Am crezut că așa îmi voi dovedi tăria de caracter . Am crezut că , dacă vei vedea cum încasez totul cu zâmbetul pe buze , vei vedea că sunt vrednică.”
 

Al doilea volum : REGELE MALEFIC



·Dupa ce si-a tradat familia si l-a pacalit pe Cardan sa devina regele ei marioneta peste regatul Elfhame, Jude descopera ca este mult mai usor sa castigi puterea decat sa o pastrezi. Politica de la curtea zanelor, cu aliantele ei mereu schimbatoare, este foarte complicata, iar Cardan se dovedeste a fi mult mai greu de controlat decat si-a imaginat Jude. Mai ales ca face tot ce ii sta in putere ca sa o umileasca si sa-i submineze planurile, chiar daca fascinatia lui pentru ea ramane nestirbita. Cand devine limpede ca un apropiat are de gand sa o tradeze, punand in pericol viata ei si a celor pe care ii iubeste, Jude trebuie sa gaseasca tradatorul si sa-si infrunte propriile sentimente complicate pentru Cardan, pentru a-si mentine puterea, ca muritoare intr-o lume a zanelor. 

”Totodată , uneori spune cuvinte care ar trebui să mă jignească , dar într-un mod care mă face să mă simt remarcată cu adevărat . Privirile ni se întâlnesc și între ele se aprind o scânteie periculoasă . Te urăște , îmi spun iarăși în sinea mea . 

- Sărută-mă încă odată , spune el , beat și nechibzuit . Sărută-mă până mi s-o face silă.”


Al treilea volum : REGINĂ FĂRĂ REGAT 


·
Puterea este mult mai usor de dobandit decat de pastrat - iata o lectie pe care Jude a invatat-o cand a renuntat la controlul asupra regelui malefic, Cardan, in schimbul unei puteri nemasurate.

Acum, cand este Regina muritoare si exilata a Taramului Zanelor, Jude e lipsita de putere si devastata de tradarea lui Cardan. Asteapta rabdatoare momentul in care sa-i ceara inapoi tot ce a luat de la ea. Iar oportunitatea se iveste in persoana inselatoarei sale surori, a carei viata de muritoare este in primejdie. Ca sa o salveze, Jude trebuie sa se aventureze in periculoasa Curte a Zanelor si sa dea piept cu sentimentele pe care le are de ceva vreme pentru Cardan.

Dar Regatul Elfhame nu mai este asa cum l-a lasat. Un razboi e pe cale sa izbucneasca si Jude este prinsa in intrigile sangeroase ale acestui conflict. Iar cand un blestem vechi si puternic se dezlantuie, raspandind panica in tot regatul, Jude este nevoita sa aleaga intre ambitie si umanitate...

” - Ești atât de frumoasă . 

  - Atât de frumoasă . 

  - Dar frumusețea ta va păli . 

  - Pielea această catifelată se va zbârci . Sânii aceștia se vor lăsa . Părul tău își va pierde luciul și se va subția . Dinții tăi se vor îngălbeni . Și toate care îți aparțin , toată ființa ta va putrezi și va dispărea în nimic . Nu vei mai fi nimic . Ești un nimic .

 -Vii din nimic și în nimic te vei întoarce , îmi șoptește el , apropiindu-și buzele de gâtul meu .”

 ”FĂPTURILE VĂZDUHULUI” este o serie frumoasă , pe care o îndrăgesc foarte mult . 

O recomand din tot sufletul , și vă invit în minunata lume a zânelor să descoperiți o poveste luxuriantă , plină de pericol , intrigi , înșelătorii și aventuri .  



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

UGLY LOVE - Despre fața urâtă a iubirii de Colleen Hoover 💙 RECENZIE

”Mă regăsesc în noi ” de Jasinda Wilder - Recenzie 💜